red zločina, red politike... kad će sledeći krug?

gorran's picture

Danas je jedna prilično značajna godišnjica. Ne znate čega? Naravno. I to već nešto govori...
muke s logikom
1987-89 imali smo antibirokratsku revoluciju koja je raskrstila sa okoštalim načinom mišljenja i zabludama prošlosti, i dovela na vlast – ratoborni nacionalizam.
Onda se formirala opozicija koja je kritikovala vlast i zastupala – nacionalizam umesto nacionalizma.
Ali se nacionalizam nije dao – duboko se ukopao i čvrsto branio vlast i privilegije. Ipak, nacionalizam je na kraju pobedio, i 5. oktobra 2000. smenio nacionalističku vlast.
I tako mi 3. februara 2008. možemo da biramo između nacionalizma i – nacionalizma. S jedne strane, ravnogorci koji na konvenciji pevaju "Spremte se, spremte...". Sa druge strane, ravnogorac koji je u skupštini doneo ravnogorski zakon.
Bože moj, reći ćete, jeste malo smešno, ali, na kraju krajeva, koga briga za jedan mali narod na Balkanu koji ima problema sa logikom.
Samo što cela priča ima malo dublje korene i malo širi zahvat. I jedno zajedničko ime:
ravnogorska ideja
Sasvim ukratko: Stvoriti neposredne zajedničke granice između Srbije i Crne Gore, kao i Srbije i Slovenačke čišćenjem Sandžaka od Muslimanskog življa i Bosne od Muslimanskog i Hrvatskog življa.
Legenda o nacionalnoj veličini + militarizacija + indoktrinacija + teror + etničko čišćenje.
Jednako fašizam.

- klinička slika društva u zavisnosti od stepena inficiranosti ravnogorskom idejom

latencija
Lamentiranja o žrtvama, o tome kako smo "mi" na kraju loše prošli. nacionalistički obojena umetnost i kafanska politika
ekspozicija
teorijska faza
Udžbenici, publicistika, naučni radovi jednodušno dokazuju da smo "mi" najbolji, a ipak najveće žrtve. "Drugi" stalno hoće da nam nešto zakinu, a mi im se suprotstavljamo "legalistički". Slavimo svoje zločince – osim onih koje ne smemo.
ekspozicija
praktična faza
"Mi" i "oni" ne možemo zajedno. Teritorija je naša, pa "oni" moraju da idu. Neki će biti "humano preseljeni", a neki – nehumano. Naši nacionalni heroji se bore na bojnom polju, a naše građanstvo kod kuće ucrtava napredovanje na mapama. Lepa sela lepo gore, a džamije nestaju preko noći, minirane od strane nepoznatih počinilaca.

- mala hronologija ravnogorske bolesti

1941-1942: formulisanje ideje, dogovaranje i organizovanje --- Moljevićev projekt
--- Mihailovićeva instrukcija
avgust 1942-februar 1943: faza izvođenja radova --- Foča, avgust 1942. (testiranje intenziteta reakcije okupatora)
--- dolina Rame, Biokovo, sept-okt. 1942.
--- bjelopoljski kraj, januar 1943. (formiranje tehnologije i obrasca)
--- operacija u 3 sreza, februar 1943. (prva faza VELIKOG PLANA)
1943-1988: zastoj prouzrokovan nastupanjem i vlašću komunista --- vojničko uništenje četnika kao oružane sile Ravnogorskog pokreta
--- neprekidna ideološka borba protiv nacionalizma
--- dogma bratstva i jedinstva
1989-1991: oživljavanje i širenje ideje, osvajanje vlasti --- antibirokratska revolucija, dolazak Miloševića i njegovih klonova na vlast
--- obrazovanje opozicije u Staroj Pazovi 6. januara 1989 - SNO
--- 9. mart 1991.
1991-1995, 1999: radovi na realizaciji --- SAO Krajina, etničko čišćenje 1991
--- Republika Srpska, etničko čišćenje 1992, genocid u Srebrenici 1995.
--- masovno proterivanja albanskog stanovništva mart-maj 1999.
2000-2008: "demokratizacija" - povlačenje eksplicitnog oblika iz javne cirkulacije uz davanje signala javnom mnjenju da ideja još uvek važi
--- zakon o ravnogorcima
--- javni gestovi (sahrana Nikole Bojovića u prisustvu ministra Draškovića, kanonizacija ratnih zločinaca u svece u prisustvu predsednika Tadića)
--- udžbenici
--- preimenovanja ulica
- formulisanje prihvatljiog oblika ideje ("teritorijalna celovitost")

zločinački umišljaj
Mihailović je sa sebi bliskim ideolozima i operativcima sve vreme rata raspravljao o budućem uređenju zemlje, odnosno etničkom čišćenju i stvaranju Velike Srbije. Po opštem mišljenju, to je trebalo sprovesti na kraju rata, neposredno po povlačenju okupatora.
Ipak, kao plod mudre Mihailovićeve politike pomaganja okupatoru u borbi protiv partizana, prilika da se započne sa realizacijom ukazala se već u leto 1942. Trebalo je samo testirati reakciju okupatora. Za to je poslužio napad na Foču avgusta 1942.
Sledeća velika opercija planirana je za februar 1943. u jugoistočnoj Bosni i zapadnom Sandžaku. Operativnim pripremama rukovodio je najpre major Zaharije Ostojić, "načelnik štaba Isturenog odeljenja Vrhovne komande". Ali, s obzirom na velike uspehe koje je Đurišić postigao u bjelopoljskom srezu i o kojima je Mihailoviću podneo izveštaj, Mihailović je poverio komandu nad operacijom Đurišiću.
Đurišić je izdao naređenje:
...preduzeće se akcije za njihovo uništenje...
Posle je podneo još jedan izveštaj:
Operacije su izvedne tačno po naređenju i izdatoj zapovesti....
Žrtve.— Naše ukupne žrtve su bile 22 mrtva od kojih 2 nesretnim slučajem i 32 ranjena.
Kod muslimana oko 1200 boraca i do 8.000 ostalih žrtava: žena, staraca i dece....
Kralj Petar II Karađorđević unapredio ga je 4 puta u toku rata, na predlog Mihailovića. Retko dragocen kadar.
Operacija je trebalo da predstavlja početak velikog posla:
Pavle krenuo u pravcu Branka i usput čisti sve pred sobom. Naša akcija ima zamah čišćenja cele Bosne. Treba izdržati i uticati na sve da izdrže. Žrtve su teške, napori veliki ali i rezultati biće ogromni.
kaže Mihailović 3. februara. Međutim 16. februara pojavili su se partizani na Neretvi, što je uzrokovalo odlaganje. Kako je opasnost bila velika, trebalo je po mogućnosti angažovati i neke Muslimane. Dr. Ismet Popovac bio je jedan od onih naklonjenih restauraciji kraljevine Jugoslavije i u tom smislu uspostavio saradnju sa Mihailovićem.Mihailović, 15. februara:
Muslimane upotrebiti protiv komunista da polože ispit. Pavle poučava svoje da budu ljubazni prema muslimanima.
Promena plana? Ne.Z. Ostojić Jevđeviću, 21. februara:
"Popovac neka poruči muslimanima iz Hercegovine da se povedu za primerom Bjelimića i Planine koji su zajedno sa četnicima na položajima. Neka počne razgovore sa Kulom Fazlagića za pristupanje nama kao Bjelimići i nek im zamajava dok mi završimo posao sa boljševicima a posle ćemo im prirediti Čajniče. Samo ovo Popovac ne mora znati".
Ipak, stvari su posle Neretve krenule sasvim drugim tokom...
devojčica i vitez
Šta je to što povezuje sliku četvorogodišnjih devojčica sa slikom ovog gospodina, viteza duha, obraza i vere? Gospodin je umro u Londonu a sahranjen u Beogradu septembra 2004. Rečima iz Jevanđelja: „Ko bude veran do smrti daću mu život večni“, nad odrom Nikole Bojovića, čoveka kojeg je izuzetno poštovao i cenio, obratio se Mitropolit crnogorsko - primorski Gospodin Amfilohije. „Kapetan Nikola Bojović bio je do smrti veran: majčinom mlijeku, Bogu, Otadžbini i Kralju..." A februara 1943. komandovao je brigadom na području Bukovice, planinske seoske "mesne zajednice" severno od Pljevalja. U Bukovici je tog februara nastradalo 574 osobe.Ovi ljudi su bili umešani:

komandni lanac
operativni komandant
major Pavle Đurišić, komandant LSČO, nakon "uspeha" u bjelopoljskom kraju lično od Draže postavljen za komandanta operacije 23. januara 1943.
odredi I odred II odred III odred IV odred
komandanti odreda kapetan Lukačević Vojin major Vesković Andrija major Kasalović Zdravko ?
komandanti kolona poručnik Kalajitović Vuk poručnik Šoškić Aleksandar kapetan Pavićević Miloš poručnik Jelovac Jovan kapetan Bojović Nikola kapetan Ružić Ivan ?
sastav i jačina Višegradska brigada 200 boraca, Pribojska brigada 400 boraca, Novovaroška brigada 200 boraca. Svega 800 boraca Prijepoljska brigada 100 boraca, Pljevaljska brigada 200 boraca, Bjelopoljska brigada 300 boraca, Leteći odred 150 boraca Svega: 800 boraca Beranska brigada 300 boraca, Kolašinska brigada 450 boraca, Štabski jur. bataljon 350 boraca. Svega: 1100 boraca Pljevaljska brigada 550 boraca I Durmitorska brigada 450 boraca. Svega: 450 boraca II Durmitorska brigada 450 boraca, Čelebićski bataljon 150 boraca. Svega 600 boraca Snage Drinskog korpusa: snage na položaju i kolona jačine 500 boraca.
sektori "rada" napad opštim pravcem: 5. II u 24 časa preduzima napad opštim pravcem: s. Zabrdski Toci — s. Zabrđe — Gajeva pl. — Paravačke strane /k. 1118/ — s. Strgačina. napad opštim pravcem: 5. II u 2 časa preduzima napad opštim pravcem: s. Bučje — s. Sočice — s. Đakovići — s. Kovačevići — s. Hladilji. 5. II do 5 časova ovlađuje Kovač Planinom. Sa jurišnim bataljonom i Beranskom brigadom vrši demonstracije u pravcu Metaljke, vezujući njene snage za sebe.Sa Kolašinskom brigadom preduzima napad u 5 časova pravcem Kovač pl. — Rajčevo Brdo, gde će uhvatiti vezu sa [II] kolonom. Po potpunom ovladavanju Bukovicom, preduzima napad pravcem: Rajčevo Brdo — Borovine — Koprivni Do — Debelo brdo — selo Miljeno — s. Kopači.Sprečiti svako otstupanje Bukovičkih snaga ka Metaljci 5. II u 2 časa preduzima napad pravcem: s. Nange — s. D. Dubac — Rajčevo Brdo, gde se sastaje sa Kolašinskom brigadom i po tom u sastavu iste preduzima napad njenim pravcem Udarom na bok i pozadinu snaga Bukovice, iste što pre uništiti. Onemogućiti povlačenje Bukovičkih snaga na Metaljci i Čajniču 5. II u 3 časa preduzima napad opštim pravcem: s. Tvrdkovići — s. Madžari — Crni Vrh — Banjuš — s. Kopači. Zadatak: Da se neopaženo provuče kroz srpska sela u pozadinu neprijateljskih snaga severozapadno od Ifsara i iz pozadine slomi otpor ovih snaga, izvršujući potpuno opkoljavanje sa kolonom, koja će ići duž r. Drine. 5. II u 4 časa izjutra preduzima napad opštim pravcem: desnom obalom r. Drine s tim, da najenergičnijim dejstvom što pre posedne prelaze na reci Drini do s. Kopači i tako onemogući komuniciranje Muslimana i Ustaša preko Drine. Snage, koje su sada na položaju vrše u početku samo demonstrativni napad, a po ispoljavanju uspeha kolone pored Drine i ove snage pre-duzimaju snažno nadiranje pravcem: Grahovišta — Paljika — Jarčišta.

Prikupio sam podatke o trima "mesnim zajednicama" iz Pljevaljske opštine u kojima je 5, 6 i 7. februara 1943. izvršena "operacija". U Bukovici, Boljanićima i Meljaku. Na ovom "reprezentativnom uzorku", što bi rekao CeSID izvršio sam "određena statistička očitavanja", verujući da u glavnim crtama mogu poslužiti da sebi predstavimo posledice i u ostalim oblastima zahvaćenim "operacijom". Evo rezultata:

Ukupno žrtava u ova tri mesta: 1495
od toga ženskog pola: 758 (50,71%)
do 7 godina: 479 (32,04%)
do 14 godina: 753 (50,37%)
preko 50 godina: 193 (12,90 %).

Najviše su stradala godišta 1937 (68 ubijenih), 1938 (79 ubijenih), 1939 (64 ubijenih), i 1940 (78 ubijenih). Dakle, dvogodišnjaci/ dvogodišnjakinje i četvorogodišnjaci/četvorogodišnjakinje.
Tu se dakle krije tajna veza između devojčice i viteza...
čemu sve to? a i ne radi...
I kakve sve to ima veze s nama danas? Ono, jeste da je 2.177.872 nas glasalo za "aktivnog", a 2.294.605 za "pasivnog" ravnogorca. Ono jeste da je sva naša politika, i vlast, i opozicija izašla iz onog ravnogorskog šinjela koji su ponovo zvanično obukli Vuk Drašković, Vojislav Šešelj i Mirko Jović one badnje večeri u Staroj Pazovi. Znamo mi, naravno, da je dva miliona ljudi isterano je iz svojih kuća, a njihova imovina uništena ili opljačkana zahvaljujući ravnogorstvu na vlasti i ravnogorstvu u opoziciji.
I da ima bar četiri miliona ljudi oko kojih su zviždali naši meci i koji su bili u mnogo neposrednijoj životnoj opasnosti nego mi za vreme NATO-bombardovanja.
Ali sve to nije sad bitno. Nama je bitno da smo mi osiromašili za vreme Miloševićevog režima, da je on izvršio nekoliko političkih ubistava. I da je posle njega izvršeno nekoliko političkih ubistava. I hoćemo li moći da putujemo. To raspaljuje naše strasti. Nama smo brate važni mi. A time ne mislimo na svoju savest, niti na spašavanje svoje duše. Bolji život + umerena mržnja prema drugima, to je dobitna kombinacija.
Bosna i Hercegovina, Hrvatska, – to su zemlje koje u svesti srpskog glasača u najboljem slučaju ne postoje – slepe mrlje na mapi. U gorem, i češćem, slučaju, postoje kao neprijateljske tvrđave.
Zemlje koje nas okružuju prema shvatanju prosečnog srpskog glasača su: Republika Srpska, Kosovo i Metohija, severna Mitrovica, Rusija, Amerika, Francuska-Engleska-Nemačka.

U svakome od nas čuči mali fašista. (Hm, nečiji i nije tako mali... :-)) )U svakome od nas čuči mali pasivni fašista. (Neki i nisu tako pasivni, doduše.)
Milioni i milioni oko nas spominju nas po zlu, pamte nas po bolu, šteti...
Je li neko dao neki dinar za nadoknadu štete, makar simbolično? (kiseo osmeh)
Je li neko od političara tako nešto predložio? (još kiseliji osmeh)
Možda ima ta stavka u legendarnom Nacionalnom investicionom planu? (još kiseliji smeh, ali grohotom)
Šta smo uradili? Pa, na ovim izborima smo ih 2.177.872 puta otvoreno pljunuli. 2.294.605 puta diskretno i uljudno.
* čast izuzecima
Nije teško biti fin. Samo treba iskreno saosećati. Računati na komšije. Biti ih svestan. Pomoći kad treba, prema mogućnosti.
Borimo se za ljude, a ne za granice. Borimo se protiv granica. Za život, a protiv fašističkih istrebljivačkih planova. Žao nam je zbog žrtava, patnji i materijalne štete, i učinićemo sve što možemo da se krivci kazne a posledice umanje.

Goran Despotović
Savez antifašista Srbijesti.
Borimo se za ljude, a ne za granice. Borimo se protiv granica. Za život, a protiv fašističkih istrebljivačkih planova. Žao nam je zbog žrtava, patnji i materijalne štete, i učinićemo sve što možemo da se krivci kazne a posledice umanje.

Goran Despotović
Savez antifašista Srbije

HCM's picture

Bila jednom jedna vojska,

Bila jednom jedna vojska, bila kakva je bila, prosla kako je prosla, za istoriju svakako zanimljiva, medjutim nesto drugo mi je interesantnije. (ako je trol brisite)
Na linku Saveza antifašista Srbije se mozre naslutiti da se protezira ona druga strana (partizanska)a svakako da ni ta nije bez mana, naprotiv.
Gresim li?

gorran's picture

Ne grešiš,

ali ja se lično veoma trudim da zadržim koliko je moguće objektivno stanovište, neopterećeno ideologijom.

HCM's picture

Ali ta druga strana je bas

Ali ta druga strana je bas opterecena ideologijom. Tacnije ideologija joj je najdominantnije obelezje. Antifasizam (nesporni) joj je pre bio sredstvo nego cilj.
Mislim da komunisti nisu sinonim za antifasizam, pre ce biti da se i te ideologije treba kloniti kao i fasisticke. Ne poredim ih, (mada i tome moze biti mesta?) ali obe su lose.

gorran's picture

slobodno se izrazi

vidim šta te muči. Danas ljudi po pravilu jako malo znaju a jako mnogo "misle". Opinions are like asses...

Ja ti ovde govorim o konkretnim stvarima: ta stvar je pobila 8.000 ljudi (uglavnom dece) u februaru 1943, i pobila je 8.000 ljudi 1995. u Srebrenici. A danas je jača nego ikad.

Ali čini mi se da tebe žulja što si i ti vikao "svi, svi, svi" na poziv Vuka Draškovića. I još to smatrao za svoju vrlinu, he, he. Ili grešim?

HCM's picture

A sto si to puk'o? Ne nisam

A sto si to puk'o?
Ne nisam vikao to svi, svi, svi. Jesam bio u toj stranci i napustio je u martu 1990. Tad si ti mozda mislio da "niko ne sme da vas bije"?
A zasto mislis da ako neko smatra da je komunizam zlo automatski opravadava cetnike? Jel to ono "ko drukcije kaza klevece i laze"?
Mozemo o ovome i mirnije a moze i ovako.

gorran's picture

ceterum censeo...

Ha, ha...
Vidiš kako sam namirisao!
Nisi ti od onih koji misle da je komunizam zlo, nego od onih koji misle da je svako zlo opravdano zato što je komunizam zlo.
A ne znaju mnogo više o tome. Osim da ponavljaju

komunizam je zlo
komunizam je zlo
komunizam je zlo
komunizam je zlo
...

I kad neko pomene neko drugo zlo, oni će opet

komunizam je zlo
komunizam je zlo
komunizam je zlo
komunizam je zlo
...

Zanimljiv si ti sagovornik :-)

HCM's picture

Pa ako ponavljnjem zoves to

Pa ako ponavljnjem zoves to sto neko jednom kaze da je nesto zlo
(ako nadjes jos negde sve priznajem) onda ponavljam.
Nego ne bih da se pravdam.
To sto sam rekao u kojoj sam partiji bio ti zoves mirisanjem. A gde si se ti smucao? Dobro ne insistiram. Nemoj sad da se obrukas kad gradis imidz antifasiste i humaniste samo ne ide uz to:
Čudo se dogodilo 29. novembra 1943. Svet je ostao bez daha. U porobljenoj Evropi koja je stenjala pod Hitlerovom čizmom, ljuti ratnici, u srcu dalekog i nezaštićenog Balkana, provodili su besanu noć, svodeći račune svoje dvoipogodišnje neravnopravne borbe protiv fašističke ratne mašine, borbe Davida i Golijata, i kujući planove za budućnost. Pa lepo su ih skovali.
I jos nesto, oni sto su masakrirali po Srebrenici u kojoj tradiciji su skolovani?

gorran's picture

:-))))

znao sam ja da ću ja ispasti kriv.
Evo dakle moje izjave: nikad nisam bio član neke političke partije. Nisam komunista, SPS smatram licemernim i zločinačkim, DS smatram organizacijom koja nema sopstveni profil, već teži isključivo vlasti i ničem drugom. LDP mi je simpatičan, uz neke rezerve.
A kad smo kod backgrounda zlikovaca iz Srebrenice, evo ti živopisne pričice o Radovanu Karadžiću:

Otac Vuko robijao je u Zenici zbog silovanja maloletne rođake.. U rasulu prilikom kapitulacije stare Jugoslavije 1941. godine pobegao je iz zatvora. U toku rata bio je u četnicima i saradnik italijanskog okupatora. U avgustu 1942. godine saznao je da se u selu Godijelji u opštini Šavnik, u kući Radovana Pejanovića, krije bolesni partizan ilegalac, španski borac - Vojin Popović.
Radovanov otac Vuko odmah je o tome obavestio četničog komandanta mesta Miloša Baševića a ovaj poslao Vuka Karadžića sa još nekoliko četnika da pretresu kuću Radovana Pejanovića i pronađu ilegalca Vojina Popovića. Našli su ga sakrivenog u senu u štali i poveli zajedno sa Vojom i Radovana Pejanovića u kolašinski zatvor. Popovića su osudili na smrt i streljali, a Radovana Pejanovića takođe su osudili na smrt i vratili su ga da se presuda izvrši u njegovom selu, u prisustvu svih seljana iz Godijelja i okoline. Komandant četničke jedinice koja je streljala Radovana Pejanovića bio je neki Poleksić i u toj jedinici za streljanje bio je i Radovanov otac Vuko. Partizani su 1944. godine uhvatili Vuka, osudili na smrt i streljali ga. Ostao je u životu bio samo ranjen. Kad su partizani saznali da je Vuko ostao živ, uspeli su da ga uhvate, ali ga nisu ponovo streljali jer po nekom nepisanom crnogorskom običajnom pravu ko sa vešala i strelišta ostane živ smrtna kazna mu se oprašta. Čak je lečen u šavničkoj bolnici. Posle rata je suđen i odležao četiri godine u zatvoru.
Radovan Karadžić je rođen poslije rata 1945. godine.

HCM's picture

Ne mislim da si kriv a ne

Ne mislim da si kriv a ne smatram ni sebe takvim.
Problem je u tome sto jos uvek postoji podela na cetnike i partizane pa ako neko zameri jednima odmah ga svrstavaju na stranu drugih. E vidi ja mislim da su i jedni i drugi losi. I da ne pripadam ni jednoj ni drugoj ideologiji.
Genopcid u Srebrenici se moze dovesti u vezu sa obe. Mladic je sebe smatrao cetnickim vodjom ali politicki kontekst toga mu je obezbedio Milosevic koji ima direktan oslonac u partizanskoj ideologiji.
Jednostavno ne bih antifasizam poistovecivao sa komunizmom, a to tebe vredja pa kreces na licno?!
Nemam nista protiv ali malo mi je cudno.

gorran's picture

pogrešno

HCM wrote:

Jednostavno ne bih antifasizam poistovecivao sa komunizmom, a to tebe vredja pa kreces na licno?!
Nemam nista protiv ali malo mi je cudno.

Nešto si pomešao.
Inače, mislim da je krajnje bizarno optužiti komuniste za raspirivanje nacionalne mržnje. Naprotiv, oni su je, možda i preterano rigidno, suzbijali.
A i optuživanje Miloševića devedesetih za komunizam je bizarno. On je prvi dezertirao u četnike.

Carlo Ponti's picture

Podsetnik

gorran wrote:

A i optuživanje Miloševića devedesetih za komunizam je bizarno. On je prvi dezertirao u četnike.

Na ovom blogu nedavno je prenesen text Srđe Popovića u kojem je objašnjeno kako je Milošević zapravo sebe priglasio i četnikom i komunistom, zauzevši tako, tim apsurdnim postupkom, čitav srpski politički spektar.

gorran's picture

I Srđa Popović je konačno počeo da shvata ponešto :-))

"Tvrdnja da je cilj zločinačkog udruženja bila restauracija Miloševićevog režima može izazvati dve primedbe: prvo, da je to bio “komunistički režim”, koji je istorijski nepovratno nestao i koji se ne može restaurirati, i drugo, da se Milošević u trenutku izvršenja dela nalazi u Hagu i da je njegov povratak nemoguć. Medjutim, ove primedbe ne stoje. Jasno je da suština Miloševićevog režima nije bila “izgradnja socijalizma” ili ostvarenje komunističke utopije. Dimne zavese koje je stvarala Mirjana Marković objektivnom posmatraču ne mogu sakriti jasnu činjenicu da je suština toga režima bila: na unutrašnjem planu, prekrajanje unutrašnjih granica bivše Jugoslavije, posredstvom sile, a na spoljašnjem planu, dizanje zida prema Zapadu i okretanje Rusiji i Kini. “Komunistički pedigre” te vlasti bio je tu sasvim sekundaran."

urban_revolt's picture

1996...

sam chitao mirinu sociologiju rada koja je u to vreme bila zvanichni udzbenik( nisam 100% siguran ali vrlo verovatno ) i jedino reshenje koje ja posle 10ak godina imam je i dalje isto...

katran i perje, shta drugo... :]

www.urbanosaurus.com

HCM's picture

Inače, mislim da je krajnje

Inače, mislim da je krajnje bizarno optužiti komuniste za raspirivanje nacionalne mržnje.
Naravno, to se i ne tvrdi. Tvrdim da je komunisticka ideologija losa iz drugih ne iz nacionalistickih razloga.
A sto se Milosevica i njegove politike tice ima mesta tvrdnji da je "dezertirao" u cetnike, ali tek kada je postalo (i njemu) jasno da je komunazam u svom prvobitnim obliku definitivno gotov. Politika na kojoj je dugo insistirao je bila prvenstveno komunisticka. Poznat je njegov stav da je u vreme kada su se osnivale stranke u drugim republikama predlagao "pluralizam u okviru SSRN" dakle jednopartijski sistem. U pocetku je njegova ideja bila da se granice SFRJ prekroje tako da bi sto vise teritorije bivse drzave ostalo pod njegovim i uticajem komunizma. Tek kasnije je jasno persao na cisto nacionalisticku poziciju. Njegovo cuveno "Niko ne sme da vas bije" je sluzilo za ukidanje autonomije Kosova ne zato sto se brinuo za Srbe, vec zato sto bi bio preglasan u Saveznoj skupstini ako bi pokrajine imale glas.
Ali to je vec davno proslo vreme.

gorran's picture

o tome ti ja i pričam

HCM wrote:

Genopcid u Srebrenici se moze dovesti u vezu sa obe. Mladic je sebe smatrao cetnickim vodjom ali politicki kontekst toga mu je obezbedio Milosevic koji ima direktan oslonac u partizanskoj ideologiji.
Nemam nista protiv ali malo mi je cudno.

Ti si brate odličan primer onoga o čemu moj tekst ustvari jeste: stanja duha u Srbiji. Laži i petljanja koja prikrivaju nečistu savest. Nespremnost da se bilo čemu pogleda u oči.

Genocid u Srebrenici izvršen je radi "čišćenja" teritorije u cilju stvaranja Velike Srbije, upravo u smislu ideja Stevana Moljevića, Dragiše Vasića, Draže Mihailovića, Vojislava Šešelja, Vuka Draškovića... Tvrditi da su komunisti planirali etničko čišćenje radi stvaranja Velike Srbije predstavlja simptom ozbiljne poremećenosti uma ili morala.

HCM's picture

A ti si brate ocigledan

A ti si brate ocigledan primer nekoga ko bas nista ne moze da ukapira.
Sta da se radi postoje i beznadezni.

urban_revolt's picture

ne mogu da se...

otrgnem utisku da smo od 90ih na ovamo vodili ratove sa svima oko nas samo da bi prikrili i dalje nerashciscene rachune iz ww2...

kao da je masa ljudi josh ostala zarobljena u tom istorijskom trenutku i prizeljkuje nastavak do koga ce docci kad budu iscrpljene sve mogucnosti ratovanja sa komshijama...

dodatni problem je shto mnogi, uslovno recheno, komunisti, nisu bash komunisti, vec u tom trenutku nisu imali nishta bolje i pribliznije svojim ideoloshkim stavovima...krajnje nedefinisana levica dodatno obojena nacionalizmom...kako se to sranje primilo ovde dan danas mi nije jasno...

ni svi chetnici nisu bash chetnici...
ima i tu razlike...

da smo od 90ih chistili svoje dvorishte, umesto ratovanja sa komshijama, mnogo toga bi ovde konachno bilo drugachije...

i to stvaaaarno drugachije...

ovako smo samo progutali shminku i naravno nastavil da se vrtimo u krug zaglavljeni svako u svom istorijskom trenutku chekajuci poziv na neki novi sudbonosni, biti ili ne biti, konachni obrachun...

www.urbanosaurus.com

mimi's picture

urbi, to opet iz tebe -

urbi, to opet iz tebe - srbina - progovara srbijanac..xixixi :))

sorry, bilo jace od mene...super su ti prva 3 paragraphs of the comment!!!

-----------------------------------
Every mistake I've ever made
Has been rehashed and then replayed
As I got lost along the way

mimi's picture

brilliant account....kako to

brilliant account....kako to tvorci humanog inzenjeringa iz francuske 7 vole da kazu, "za istoriju bescasca"!!!

-----------------------------------
Every mistake I've ever made
Has been rehashed and then replayed
As I got lost along the way

aniram's picture

gorrane,

odlican blog. naravno, opet mi generalizacije smetaju - ali posto ste ocigledno mudar covek i strucnjak koji se faktima bori protiv fasizma, prihvatila sam vas veseli ton i etiketiranje miliona ljudi kao vasu 'stilsku igru'. medjutim, posle vasih komentara u dijalogu sa HCM-om, nisam vise sigurna da li je to u stvari vas stav. zar upravo generalizacije ne otvaraju vrata ovako uzasnim zlocinima?

takodje mi je cudna paralela (Gorran veli)...ta stvar je pobila 8.000 ljudi (uglavnom dece) u februaru 1943, i pobila je 8.000 ljudi 1995. u Srebrenici. htela bih, zato, da vas zamolim, da ovako faktografski i dokumentovano dokazete ovu iznetu paralelu. Unapred hvala.

gorran's picture

za aniram

Molio bih za dodatno objašnjenje, jer nisam siguran da sam razumeo.

Ono o čemu govorim je otprilike sledeće: postoji jedan stav koji je artikulisan kao "ravnogorska ideja", koji se u pogodnim istorijskim okolnostima pretvara u ratno-politički program. I koji zakononerno dovodi do zločina i genocida. Što se dogodilo 1942-43, i opet 1991-95.

Ipak, uprkos tome, skoro sve političke partije u Srbiji danas prožete su ravnogorskim duhom ili se oslanjaju na njegovu tradiciju, ili - u najboljem slučaju - nemaju rezistenciju na njega. Zato je taj ravnogorski duh i dan-danas dominantan u srpskom javnom govoru, obrazovanju, institucionalnom organizovanju.

Mislim da ovde nema nikakvih "veselih generalizacija", i čini mi se da su to prilično očigledne činjenice.

S druge strane, držim do Vašeg mišljenja, i imam utisak da bismo se, uz malo napora, Vi i ja brzo složili oko najvažnijih stvari.

Zato bih molio za preciziranje, i eventualne konkretne primedbe.

Pozdrav :-))

aniram's picture

za gorrana

gorran wrote:

Ono o čemu govorim je otprilike sledeće: postoji jedan stav koji je artikulisan kao "ravnogorska ideja", koji se u pogodnim istorijskim okolnostima pretvara u ratno-politički program. I koji zakononerno dovodi do zločina i genocida. Što se dogodilo 1942-43, i opet 1991-95.

ok za istovetni ratno-politički program. dok su 42-43 to bili četnici, ko ponovo oživljava tu suludu ideju 91-95?

Quote:

Mislim da ovde nema nikakvih "veselih generalizacija", i čini mi se da su to prilično očigledne činjenice.

jedan primer 'vesele generalizacije'

Quote:

Ono, jeste da je 2.177.872 nas glasalo za "aktivnog", a 2.294.605 za "pasivnog" ravnogorca.

i nastavlja se na temu čitave vlasti i opozicije koja po vama iznikla iz 40godina 'pritajenog četništva'

Quote:

Ono jeste da je sva naša politika, i vlast, i opozicija izašla iz onog ravnogorskog šinjela koji su ponovo zvanično obukli Vuk Drašković, Vojislav Šešelj i Mirko Jović one badnje večeri u Staroj Pazovi.

ispada da ni vlast ni opozicija nisu imale nikakve veze sa 40godišnjom ideologijom na ovim prostorima?

gledajući ovako sa strane, meni više liči da je došlo do krljanja u redovima komunista, u kojem su, nažalost, pobedili trećeligaši (Sloba i njegova opozicija)

Quote:

S druge strane, držim do Vašeg mišljenja, i imam utisak da bismo se, uz malo napora, Vi i ja brzo složili oko najvažnijih stvari.

nije sporno;o)

gorran's picture

da, ali ne :-))

Uopšte nema spora da su Vuk Drašković i Vojislav Šešelj "ponikli" iz komunista. I većina drugih - a Milošević je do kraja zatržao neka obeležja.

Ali, to ne dokazuje da su zbivanja "komunistički" inspirisana. Naprotiv.

Svi su oni dezertirali iz komunističkih ideja. Kad su videli da će se nešto drugo više isplatiti.

Nacionalizam.

I brzo su reaktivirali stare ideje i staru propagandu. Ideje koje su komunisti 50 godina energično suzbijali.

Znači, reći da su ratovi za Veliku Srbiju "komunistička ujdurma" samo zato što su se u njima učestvovali komunistički otpadnici, velika je zabluda.

A još podvala veća da su sve to komunistička posla zato što su svi oni - pazi sad - išli u školu u ono vreme...

Drugih ljudi jednostavno ovde nije ni bilo.

Kad se koncentrišete, jednostavno je:

komunisti su se zalagali za ravnopravnost
nacionalisti za Veliku Srbiju.

Komunisti: "bratstvo-jedinstvo"
Nacionalisti: "nebeski narod"

Sećate se valjda toliko :-))

aniram's picture

stvarno

kad se koncentrišem, nije se teško složiti:

Svi su oni dezertirali iz komunističkih ideja. Kad su videli da će se nešto drugo više isplatiti.

Ideje koje su komunisti 50 godina energično suzbijali.

Drugih ljudi jednostavno ovde nije ni bilo.

gorran's picture

par imena

Ivan Stambolić
Sinan Hasani
Žika Kovačević
Latinka Perović
Bogdan Bogdanović
(članovi Saveza antifašista)
i mnogi drugi pokušali su da se suprotstave nacionalističkoj histeriji. Ali ih je jednoglasan huk Milošević-SANU-Bećković-Drašković-... jednostavno marginalizovao u sferi medija.
Verovatno zato imate utisak kakav imate.
Ali, ništa zato - o ovome će biti još vremena za razgovor.

Inače, kad je osnovana SAO Krajina, najpre su demolirali spomen-dom Nade Dimić u Divoselu. A hit je bila pesma Baje-malog-knindže:

"Dođi kući Momčilo
kad gora olista,
u Krajini nema više,
Momo, komunista..."

To je isti onaj Momčilo Đujić, vojvoda, ratni zločinac, kome su se Drašković i Šešelj uvlaćili u dupe.

Kad je osnovana Republika Srpska, glavne ulice su dobile imena đenerala Draže...

Inače, danas sam čuo od jednog Trebinjca, Seada Hadžovića (takođe člana SAFS) da su se u Trebinje, u kom je živelo 10.000 Muslimana, do sada ukupno vratile 2 (i slovima: dve) porodice.

A onaj mufljuz Dodik zadovoljno se smeška, razvija saradnju sa Srbijom, i pruža podršku "demokratskom kandidatu"...

aniram's picture

sa ovim se ne slažem

Quote:

Znači, reći da su ratovi za Veliku Srbiju "komunistička ujdurma" samo zato što su se u njima učestvovali komunistički otpadnici, velika je zabluda.

sa ovim se ne slažem - neka komunisti snose odgovornost za svoje otpadnike. dajte biografije tih 'komunističkih otpadnika' i da vidimo koliko su otpadnici a koliko su reprezentativni 'proizvod' tog sistema.

gorran's picture

ok, shvatio sam

komunisti su od početka planirali Veliku Srbiju
pa su 40 godina sprovodili politiku etničke mržnje
etničkog čišćenja
bestidne pljačke

i onda je Milošević bešavno nastavio tu tradiciju

i uopšte nema veze što je pokušavao da surfuje na srpskom nacionalističkom cunamiju
što je pokušavao da ga zadovolji i iskoristi
dok su apetiti nacionalne zveri stalno rasli.

Jedan partizan (komandir 2. čete 5. bat. 3. proleterske) u trenutku krize dezertirao je i prešao u četnike.
I da bi se umilio novim gospodarima, mučki je likvidirao
neke članove štaba brigade.

Pretpostavljam da njegove žrtve treba da odgovaraju za njegovu izdaju.

Mislim da smo se konačno razumeli.

Hvala Vam i na tome.

parobrod's picture

Komunisti nemaju nista sa

Komunisti nemaju nista sa sremskim frontom, kocevskim rogom,
Obalama dunava,
Eh da, etnicko ciscenje kod komunistsa se zove kolonizacija, preseli smo srbe iz hrvatske u domove koje su Nemci u vojvodini napustili, to se zove "osma ofanziva".
A o otvaranju granice sa albanijom da ne razgovaramo to nije naruslilo demografsku strukturu a o zabrani povratka srba na kosovo da i ne razgoavaramo

gorran's picture

parobrod wrote: Komunisti

parobrod wrote:

Komunisti nemaju nista sa sremskim frontom, kocevskim rogom,
Obalama dunava,
Eh da, etnicko ciscenje kod komunistsa se zove kolonizacija, preseli smo srbe iz hrvatske u domove koje su Nemci u vojvodini napustili, to se zove "osma ofanziva".
A o otvaranju granice sa albanijom da ne razgovaramo to nije naruslilo demografsku strukturu a o zabrani povratka srba na kosovo da i ne razgoavaramo

i to sve radi stvaranja velike srbije...

HCM's picture

Ne nego radi stvaranja Pol

Ne nego radi stvaranja Pol Potova, Mao Cedungova, Kastrova, Dolanca, Kardelja, Enver Hodza, Causeskua, Todora Zivkova, Staljina, Sibira, Kulturnih revolucija, Polja smrti....
Daj bre Gorrane, pa neces valjda da branis komunisticku ideologiju?

aniram's picture

anti antikomunizam?

Gorran wrote:


Znači, reći da su ratovi za Veliku Srbiju "komunistička ujdurma" samo zato što su se u njima učestvovali komunistički otpadnici, velika je zabluda.

aniram wrote:

sa ovim se ne slažem - neka komunisti snose odgovornost za svoje otpadnike. dajte biografije tih 'komunističkih otpadnika' i da vidimo koliko su otpadnici a koliko su reprezentativni 'proizvod' tog sistema.

gorran wrote:

ok, shvatio sam, komunisti su od početka planirali Veliku Srbiju
pa su 40 godina sprovodili politiku etničke mržnje
etničkog čišćenja
bestidne pljačke

i onda je Milošević bešavno nastavio tu tradiciju

i uopšte nema veze što je pokušavao da surfuje na srpskom nacionalističkom cunamiju
što je pokušavao da ga zadovolji i iskoristi
dok su apetiti nacionalne zveri stalno rasli.

Jedan partizan (komandir 2. čete 5. bat. 3. proleterske) u trenutku krize dezertirao je i prešao u četnike.
I da bi se umilio novim gospodarima, mučki je likvidirao
neke članove štaba brigade.

Pretpostavljam da njegove žrtve treba da odgovaraju za njegovu izdaju.

Mislim da smo se konačno razumeli.

Hvala Vam i na tome.

pošto ne želim da se srednjoškolski prepucavam sa Vama, jer očigledno forsirate Vašu boldovanu izjavu, bez obzira šta drugi kazali, zaključila bih da je velika šteta što na ovakav način promovišete antifašizam.

gorran's picture

nije zabluda

nego poenta onoga što sam napisao.

Naš svet ima osećanje krivice zbog svinjarije u kojoj je učestvovao kad je rušena Jugoslavija. Zato nije u stanju da pravilno adresira demona koji stoji iza toga. Jer je bio u njegovoj vlasti.

Neki su još. Neki samo ne mogu da misle o tome.

Dakle, ipak je prosto:

komunisti su pobili 50.000 zarobljenika u Sloveniji maja 1945.
komunisti su zatvorili nemačko stanovništvo u logore, u kojima je mnogo hiljada stradalo.
komunisti su izdali uredbu o zabrani vraćanja kolonista na kosovo.

to je imalo veze sa njihovom borbom.

ali

komunisti nisu etnički očistili 30% Hrvatske i 70% BiH.
To je uradio onaj drugi, ravnogorski demon.
Uz našu svesrdnu pomoć i podršku.
Čiji se ostaci i danas osećaju.

Između ostalog i u tome što se ne usuđujemo da pogledamo toj istini u oči.

A razgovarati s nekim ko ima takvo opterećenje ne spada u polemiku, nego psihijatriju.

Uostalom, možda su komunisti na kraju krajeva krivi i za to. I vi ste se školovali u "ona vremena", zar ne?

Ipak, svest se polako rekonstruiše. Neki su već povezali jedan deo jednačine:

A još pre su povezali drugi deo, naime DS=DSS.

Sasvim još malo je ostalo da se ima kompletna slika :-))

gorran's picture

a kad smo već na srednjoškolskom nivou,

par elementarnih principa:

Svi potiču odnekud.
Svako ponašanje je dobrim delom objašnjivo spletom okolnosti.
Ali.

Svako lično odgovara za svoje delovanje (bar svako punoletan).
Jer postoji presumpcija slobodne volje.

Ne odgovara njegova sredina.

Zamislite da smo u Nemačkoj u vreme uspona Hitlera. I vidimo da ne valja. I, šta da radimo?

Pa, ospemo drvlje i kamenje na Vajmarsku republiku. Na demokratiju.
Jer, svi su ti nacisti izrasli i formirani baš u toj demokratiji, zar ne?

Smešna "logika"...
Ali, to je upravo ono što građanska opozicija uporno radi u Srbiji već 20 godina. U nespremnosti da adresira pravog krivca, uporno se obrušava na duh i vreme koje odavno ne postoji, jer, zaboga, svi su "oni" potekli odatle.

Doviđenja i srećno na maturi...

urban_revolt's picture

a zamisli...

gorran wrote:

Zamislite da smo u Nemačkoj u vreme uspona Hitlera. I vidimo da ne valja. I, šta da radimo?

a zamisli da smo u rusiji za vreme uspona staljina....
ili moze i neshto kasnije...
i vidimo da ne valja...
i shta da radimo...

da ospemo drvlje i kamenje na partiju i njeno rukovodstvo i vlast koju sprovodi po tim principima...hmmm...

www.urbanosaurus.com

gorran's picture

urbani, ajde preciziraj

nisam baš ukačio tvoju poentu.
Ili ti nisi moju.
Nekome od nas su podvalili lošu travu...

urban_revolt's picture

ja nisam vario neko vreme...

mozda je do toga...

uglavnom pun mi je vihse tih poredjenja sa nemachkom tog perioda...
odmori malo...
stara vremena se ne vracaju...
jeste ima puno sranja ali je i puno toga drugachije...

www.urbanosaurus.com

gorran's picture

jebiga, i ti si

ukačio da ja branim komunizam ili hoću da vratim stara vremena.

pa, grešiš.

Mene isključivo zanima pravilno posavljanje i pravilno procenjivanje danas, u ovom trenutku.

Zanima me kakav stav treba da imam npr. prema Republici Srpskoj, čiji precednik nam se ovde smeška, a tamo uporno sabotira iz petnih žila povratak izbeglica i zarastanje rana.

Taj nije komunista, veruj mi.
Antikomunizam je u ovom trenutku samo platforma na kojoj možemo svi da se ujedinimo, i mi i oni, jer ne gađa nikoga.

Niti su bili komunisti oni koji su isterali toliki narod. Ja imam dosta kontakata sa žrtvama ovih ratova, verovatno se zbog toga moja iskustva malo razlikuju.

urban_revolt's picture

nema ujedinjenja...

na liniji antikomunizma...
bar ne sa moje strane...
svako vodi svoju bitku zasebno...
nema samo dva fronta...
nema saveznika, nema zajednichkog neprijatelja...
prosto, svi oni koji su jahali moraju da sidju...
ovaj magarac vishe nije za jahanje...
i veoma je sumnjichav prema svima onima koji bi uz par shargarepica i kocku shecera jahali opet...

www.urbanosaurus.com

gorran's picture

dalabus, dalabi

inače, "misaoni eksperiment" o Nemačkoj imao je jedino za cilj da primerom demonstrira koliko je apsurdno za nešto optuživati vreme iz kojeg je to "nešto" poteklo.

Što je ovde preovlađujući oblik "razmišljanja".

Ali to očigledno visoko nadmašuje tvoje sposobnosti kapiranja.

Vrati se ti lepo svojim parolama.
U njima je sva istina.

urban_revolt's picture

tako je...

ziveo govornik...

shta cu kad sam glup i kad sam pocheo da se mesham u stvari koje su tako komplikovane za razumevanje...miiiislim, komunisti, partija, shta sad ima tu neko da neshto tumachi kad je to tako zajebano i samo je moguce odabranima da to shvate...

ma sheeeetaj i prezvezdi se pred spavanje i poljubi sliku stane dolanca, pomazi staljinovu bistu, maovu ccelu i sanjaj neretvu i sutjesku...

taj misaoni eksperiment se ponavlja kao mantra i kad treba i kad ne treba...preterano i nepotrebno...

eeej, 2008. nedorecheni komunisti, koji ne smeju da priznaju da su komunisti, mi sole pamet...ccccc...

pa da ne da cu da vam shutiram na prazan gol nego ima mrezu da vam cepam... :]

lepo su ti rekli i aniram i nsm a ja se josh neshto vozi,m da se objashnjavam s tobom u pozne sate...stvarno sam budala...

www.urbanosaurus.com

gorran's picture

urban_revolt wrote: ziveo

urban_revolt wrote:

ziveo govornik...

...stvarno sam budala...

QED :-))

gorran's picture

nema udobnije pozicije

od antikomunizma danas.

Niko ne brani, nema otpora. Lepo do mile volje šutiraš na prazan gol.

A i ponosiš se u društvu da nešto korisno radiš.

Dok nacionalizam mirno buja.
Metastazira.
Pretvara se u temelj društva.

Stvorili smo čitave zemlje koje su zasnovane na zločinu. I to nam baš i ne smeta mnogo.

Štaviše, sarađujemo. Njihovi "demokratski" predsednici podržavaju našu demokratiju.

A kad osetimo potrebu da se angažujemo?

Pa, mogli bismo malo da opalimo po komunizmu...

urban_revolt's picture

a neee...

niko i ne shutira na vash gol...
vi ste izbacheni s utakmice...
nema vas na terenu...
sluzbeni razultat 3:0
diskvalifikacija...

neeeema vishe...
dosta je bilo...
probali i ne ide... :]

www.urbanosaurus.com

gorran's picture

ajd zdravo

a, s kim se ja mlataram, tako mi i treba...

Uzgred, nikad nisam bio komunista. I osećao sam se prilično šugavo u onom vremenu.

Ali iz toga ne izvodim zaključak da je potrebno izmišljati fantastične laži o komunizmu. Treba ga optuživati za ono što je stvarno "njegovo".

urban_revolt's picture

pa ako ti je stambolic ok...

a nisi komunista onda morash da mu budesh rodjak za takvu tvrdnju...razumnog objashnjenja nema...

www.urbanosaurus.com

urban_revolt's picture

uuuuh...

i zbog toga shto je bio protiv nacionalista odjednom je stambolic ok...

pa to moze al' sutra...

www.urbanosaurus.com

gorran's picture

opet si pomešao

ne kažem da je ok. samo kažem da nisu on i njegovi iselili Prijedor.

Nago nacionalisti.

Široka koalicija Milošević - Drašković - Šešelj - Karadžić - Tuđman.

A šta imaš protiv Stambolića btw? Znaš nešto zanimljivo o njemu?

urban_revolt's picture

shta imam protiv stambolica !!??

pa to shto je bio komunista... :]

www.urbanosaurus.com

gorran's picture

pa, baš dobro što smo ga koknuli,

zar ne...

urban_revolt's picture

pa i nije...

mogao je da se bavi drushtveno-korisnim radom u zatvoru...

i izvini MI ga nismo koknuli...
i nemam pojma koji su sad to mi...
izgleda opet neshto partijski shto ja ovako tupav ne kapiram...

www.urbanosaurus.com

gorran's picture

sjajna potvrda

Diskusija oko ovog mog tekstića potvrdila je njegovu osnovnu tezu čak bolje nego što sam to očekivao.

Jednostavna i očigledan je istina o epohalnom događaju zvanom devedesete. Krajem osamdesetih digao se razorni talas.
A njegov moto je bio:
Fabrike radnicima?
Sva vlast sovjetima?
Bratstvo-jedinstvo?

Ne.

Moto je bio:
Srbima pripada više.

Ravnogorski princip.

Oko tog zahteva saglasili su se SANU, Francuska 7, Milošević, SPC, Drašković, Šešelj... A umerena građanska struja u najboljem slučaju nije imala ništa protiv. Sarađivali su bez problema.

To vidi ceo svet. To vide u Bosni, Hrvatskoj, na zapadu. Bil Klinton je prvi pokrenuo lavinu osude "gnusne prakse etničkog čišćenja".

Bombardovali su nas. Ali nisu uspeli da nas nateraju da se zamislimo.

Mi ni danas nismo u stanju da pogledamo toj istini u oči.

Zato što smo bili na mitinzima istine.

I/ili zato što smo sa Vukom vikali "svi, svi, svi".

Ne. Mi smo umesto toga smislili svoju "borbu" koja ne nanosi štetu "programu", ali ipak može da se, s puno dobre volje, i među sukrivcima, prikaže kao napredna.

Mi se doduše nismo borili protiv nacionalizma koji je pustošio Jugoslaviju. Ali smo se borili protiv - komunizma. Protiv umobolnih bljuvotina Mire Marković koje nisu imale blage veze ni sa čim u stvarnosti.

Jeste da smo se borili protiv imaginarnog protivnika, ali smo makar pobedili

Zato danas imamo ovo:

Pa, šta da vam kažem.
Hvala na saradnji :-))

skener's picture

dosli su komunisti iz sume (iza ruskih tenkova) i ...

i pokazali razliku izmedju fasizma i komunizma:

- odmah su poubijali sve sto je bilo pametnije i bogatije (samo beograd - preko 30.000 ljudi (s. selenic 'ocevi i oci', 'pasja groblja', svaki grad je preziveo isto); masovna hapsenja, mucenja i prebijanja

- sremski front - da bude poubijano i ono malo omladine sto je ostalo u beogradu

- upropastili poljoprivredu (po ugledu na ruske kolhoze, naravno, sa necuvenim maltretiranjem i ubijanjem seljaka; btw, da li mozda znate da jugoslavija nikada nije uspela da dostigne isti broj stoke koji je postojao u onoj 'truloj jugoslaviji')

- otvorili su koncentracioni logor na golom otoku (to je jedini koji znamo, ko zna koliko ih je bilo jos)

- politicka sudjenja i montirani procesi

- oteta je privatna imovina

- zabrana studiranja pripadnicima 'trule burzoazije', 'gubitak gradjanskih prava', i sl. (sto je lenjin rekao 'streljati, deportovati i sl.' ili sto je rekao staljin 'tuci, tuci i samo tuci'); a ono malo 'burzoazije' koja je mogla da studira, moralo je da ide na tri radne akcije (pomalo kao mao ce tung, zar ne?)

- najgora moguca selekcija na celu drzave (od predsednika, pa dalje, sami bravari, sloseri, snajderi, susteri)

- diktatura proletarijata (rec 'diktatura' govori sve; ma da, opste je poznato da je lumpenproletarijat narocito doprineo napretku svakog drustva))

- totalno jednoumlje ('ko drukcije kaze, taj klevece i laze i nasu osetit ce pest'; bogami, i osetili su svi)

- 'moralno-politicka podobnost' - ko nije u kpj moze da se jebe (1968. godine, nasilno su morali da se upisu u kpj svi koji su radili u javnim medijima, vladi i na fakultetima)

- samoupravljanje (ma st god to znacilo)

- prvomajske parade i sletovi (zar ne lici na izlive ljubavi i odanosti hitleru, isti snimci)

drugovi i drugarice su se lepo smestili u tudje kuce, snabdevali se u specijalnim 'diplomatskim magacinima, a ostala raja je stajala u redovima sa onim bednim 'tackicama'.

gadi mi se i da pisem sve ovo.

i sada, latinka perovic, ma zabole me za nju, sta ona ima da kaze, rekla je sve sto je imala dok je bila na celu kp srbije, i zasmetalo joj je samo kada je propustena kroz 'masinu', a veselila se kada se to dogodilo u hrvatskoj. e, to je je ono kako su komunisti stalno potpirivali nacionalnu mrznju u jugoslaviji, sve dok je konacno nisu rasturili i njihova 'ceda' nisu napravili nevidjene masakre devedesetih godina.

jedina nesreca za covecanstvo je sto komunizam nije vojno porazen kao i nacizam.

smrt fasizmu i komunizmu

parobrod's picture

eh da, milsim da je period

eh da, milsim da je period od WWII do dolaska Milosevica na vlast i njegovoj konverziji iz komuniste u nacionalistu u dobroj meri podpomognut tada vladajucem sociajlistickom rezimu. posle vremena kada se govorilo slaba Srbija jaka jugoslavija i vreme kraljevine Jugoslavije i velikosrpskog hegemonizma, ili srpski nacionalizam koji je bio karakterisan kao sovinizam, dok se drugim narodima to dozvoljavalo.
Eto ti geneze pravog veliko srpskog nacionalzma koji je proklamovao Srbiju do Tokija i doveo do "podizanja nacionalne svesti", na neki nacin on je direktno odgovoran za niko ne sme da vas bije.

gorran's picture

a šta misliš o ovoj bajci?

1941. našu zemlju okupirali su fašisti.
Iz svojih sebičnih interesa nahuškali su razne etničke skupine jednu na drugu.
I počeo je pokolj.
Onda su se pojavili komunisti sa idejom zajedništva, zaustavili pokolj i uspostavili bratstvo i jedinstvo.
Onda smo srušili komuniste izmišljajući razne paranoične laži:

Tito nije bio tito.
Tito je bio mason.
Sin Franje Josifa.
Vatikansko-kominternovska zavera.
Tito je naredio da se bombarduju gradovi u Srbiji.
Komunisti su streljali 30.000 ljudi samo u Beogradu.
...

I, kad smo ih skinuli, opet smo započeli pokolj.

I sad ponavljamo i nadograđujemo sebi te laži, da bismo sebi dokazali kako smo bili u pravu i kako smo se borili za pravu stvar.

Iako smo se ustvari borili jedino za rušenje Jugoslavije i za Veliku Srbiju.

skener's picture

stvarno je to sto pricas bajka.

steta sto te niko jos nije obavestio da je pao berlinski zid.

------------------------
smrt fasizmu i komunizmu

gorran's picture

hvala i tebi

na antologiji srpskih laži napravljenih za umirivanje srpske savesti

skener's picture

potpuno se slazem,

sve lose sto je receno o komunizmu i komunistima je presna laz. to su bili nevidjeni dobrotvori i dobrocinitelji, samo je steta sto to niko na svetu nece da im prizna.

------------------------
smrt fasizmu i komunizmu

aniram's picture

korist

razumem da su milosevic i njegovi 'otpadnici' komunizma (kako im vi tepate)imali interes da ozive ravnogorsku pricu, o kojoj ste lepo pisali, i da pod tim plastom, čine nove zločine. da pod kostima svih ubijenih, preklanih, ubogaljenih, silovanih, bombardovanih, smozdenih, unistenih, obezvredjenih, samo pljackaju, pljačkaju, pljačkaju i degradiraju sve čega se dohvate.

ne razumem Vaš interes da sve nas, koji apsolutno podrzavamo antifašizam, odbijete od te ideje?

ne razumem Vaše preskakanje komentara gde se pominju žrtve komunizma - ili eventualno ispada da se radi o bajci

čovek koji se bavi antifašizmom treba da približi tu ideju svima, da bude tolerantan, pun empatije i da uvaži sve žrtve fašizma, na svim prostorima i u svim vremenima.

gorran's picture

eto - ipak smo se sporazumeli :-))

Nemam ništa protiv pominjanja žrtava komunizma - naprotiv,
pokušavam da skupim neku građu o tome.
Radio sam i intervjue - na primer poznavao sam lično četvoricu ljudi koji su prošli pakao Zidanog Mosta.
Jedan od njih je bio određen za streljanje, ali se izvukao.
Jedan je još i dan-danas živ.

Dakle, zanimaju me konkretni ljudi i događaji, a ne propaganda.

Greh komunizma me veoma zanima.
Ali rekao bih da je on danas, 2008, praktično izumro.

Zato sam u ovom tekstiću pokušao sam da skrenem pažnju na jedan drugi srpski greh, koji je zaslužan za ratove i pokolje,
a to je ravnogorstvo.
(Što ste Vi bili neskloni da prihvatite - valjda niste gledali one dokumentarce kada žene Srebrenice opisuju kako su njihove najmilije odveli i pobili četnici.)

Znači, govorim o ravnogorstvu, koje je, za razliku od komunizma, i dan-danas itekako prisutno. I u vlasti, i u opoziciji.

komentari

User login

online

There are currently 2 users and 5 guests online.

prisutni

  • kiklop
  • parobrod

pristigli

  • superoperater
  • Me Zu
  • Petar Jakunic
  • hajducka trava
  • cveba
  • shajen
  • boro_tesanovic
  • Helena
  • Andjelina frm s...
  • pue

Zlocinac